הודעות לעיתונות

הסטארטאפ שהופך את יצירתיות ההמונים לזהב מגייס משקיעים: הכירו את BeMedia

הרעיון של BeMedia נולד בשנות השיא של "חורים ברשת", אתר תוכן שרוב תנועת הגולשים נובעת מרשתות חברתיות, אך הפך למיזם רק כאשר גל מור, המייסד והעורך הראשי, פגש את אריק בן יאיר, שבתקופתו כסמנכ"ל כספים של קבוצת "הארץ" מילא תפקיד משמעותי בפיתוח חומת התשלום של האתר ובתפניות החיוביות והמשמעותיות שעברה הקבוצה ברמה העסקית.

השניים פיתחו יחד פלטפורמת מדיה אשר משלבת בין יצירתיות ההמונים, עורכים אנושיים ואלגוריתמים. המערכת אוספת את יוצרי התוכן הטובים (חובבים או מקצוענים) אל עולמות תוכן מפולחים (החל מאמהות צעירות, דרך עיצוב הבית ועד רחפנים) וערוכים, ומחברת ביניהם לבין גורמים כמו משווקים ומפרסמים שמשוועים לתכנים הטובים שלהם. עכשיו הם יוצאים בקמפיין לגיוס משקיעים

מתעניין בהשקעה>>

בן יאיר: "בשיחות בינינו עלה הרעיון להקים מערכת תוכן מסוג חדש שמשרתת צורך עסקי, ומשלבת בין יצירתיות ההמונים ברשתות החברתיות וכח ההפצה שלהם לבין הבקרה העיתונאית של גופי העיתונות המסורתית" (כמו הארץ, ניו יורק טיימס ואחרים).

BeMedia מגייסת משקיעים

עולם תוכן של BeMedia. כל התכנים מיוצרים ומופצים על ידי הקהילה

BeMedia עונה הן על הצורך של גופי תוכן (פאבלישרים) להפחית את עלויות ייצור התוכן שלהם והן על הצורך של משווקים ומפרסמים ליצור תכנים אפקטיביים יותר ולפנות באמצעותם ביעילות לקהל היעד. אלה וגם אלה יכולים להיעזר בפלטפורמה כדי ליצור תכנים שמתחברים לקהל היעד ביעילות רבה יותר 365 יום בשנה.

תוכן כאתגר והזדמנות

עליית הרשתות החברתיות לא רק מבשרת על השקיעה של מודלי הפרסום המסורתי. היא גם הפקיעה את מונופול ההפצה של התוכן מגופי התקשורת המסורתיים וקלעו אותם למצוקה.

בעוד גופי העיתונות מתקשים לשחזר בדיגיטל את הימים הטובים של הדפוס, המפרסמים מבינים שעליהם ליצור תכנים אמיתיים ולהגיע לקהל היעד בדרכים חדשות.  

BeMedia מגייסת משקיעים

הקהל הוא יצרן התוכן הגדול בעולם היום על פי KPCB

אמנם, כולם אומרים שתוכן זה המלך אך בעוד משווקים ומפרסמים מייצרים יותר תכנים מאי פעם, הם מגלים שלא פשוט בכלל לייצר תכנים אפקטיביים לקהל היעד.

BeMedia מגייסת משקיעים

הוצאות על שיווק תוכן נמצאות בעליה מתמדת ברחבי העולם

הגופים האלה מגלים כי ככל שהם מייצרים יותר תכנים הם מתקשים להגיע לקהל היעד מבלי לשלם למתווכים סכומים גדלים עבור פרסום עקב ירידה ב-reach האורגני.

BeMedia

בעוד תחום ההפצה פתור יחסית באמצעות פלטפורמות חברתיות כמו "פייסבוק" ורשתות סינדיקציה כמו "אאוטבריין" או "טאבולה", ייצור התוכן הדיגיטלי הוא עדיין קרקע לא חרושה ברובה.

כל משתמש ברשת חברתית יכול לייצר תוכן  אך עבור הצופים ש"מגלים" את התכנים האלה אין דרך אפקטיבית לסנן רק את התכנים שמעניינים אותם או על פי מידרג איכות.

BeMedia. קיצור דרך לקהלי היעד

כאן נכנסת BeMedia לפעולה. תחשבו על זה כמו על Uber לעולם התוכן: לכאורה כל אחד יכול להיות יוצר,עיתונאי, אבל רק כשמספקים פלטפורמה מקצועית (עריכה, משימות תוכן, דדליינים,קהלים, תמיכה ותגמול) ומרכזים את היוצרים הטובים במקום אחד, היכולת להגיע לקהלים שונים עצומה!

לקוחות יכולים להיעזר בפלטפורמה כדי להזמין קמפיינים מבוססי תוכן לנכסים שלהם המתבססים על יצירתיות ההמונים בתחומים מדויקים.  יחד עם כיוונון התוכן באמצעות נקודות דאטה הפלטפורמה תוכל לספק הפצה של תכנים אפקטיביים לקהלי יעד במשאבים קטנים יותר ובהצלחה גדולה יותר.

מי הם הלקוחות?

  • מפרסמים – שרוצים להתחבר טוב יותר לקהלים שלהם ומשוועים היום יותר מתמיד לתוכן רלוונטי כדי לשווק באמצעותו ככל שהפרסום המסורתי נחלש.
  • גופי תוכן גדולים – שרוצים להוציא למיקור חוץ חלק מפעילויות התוכן שלהם.
  • גופי סחר אלקטרוני – שזקוקים לשכבות תוכן בכדי להניע את הקהלים שלהם לרכישה.

BeMedia מגייס משקיעים

BeMedia. אפשרות להזמין את תכנים הטובים ביותר של ההמון לנכסי התוכן של הלקוח

מור: "בחודשים האחרונים בנינו את אב הטיפוס של הפלטפורמה ועשינו טסט סגור  בארבעת עולמות תוכן, אחד מהם "חורים ברשת". הגיוס דרוש לנו כדי להשיק את המערכת בהיקף מלא פה בישראל, כאשר ברור לנו שאבן הדרך הבאה של הצמיחה תהיה השקה בשפה האנגלית על מנת לפרוץ לשווקים נוספים.

BeMedia מגייסת משקיעים

BeMedia בחרה לצעוד בדרך החדשנות גם בתהליך גיוס המשקיעים, ומגייסת באמצעות שיטת "השקעות המונים". בשיטה זו, ובאמצעות הפלטפורמה של "פיפלביז – עסקים חברתיים", החברה מציעה שותפות ברווחים תמורת השקעה.

הפלטפורמה מאפשרת לסטארטאפים כדוגמת בימדיה  לגייס הון מההמונים תמורת מניות בחברה, וזאת באמצעות חלוקת סכום ההשקעה הכולל למספר רב של "חתיכות קטנות". כך מתאפשר לכמות גדולה של משקיעים "קטנים" להשקיע סכומים נמוכים, ועל-ידי כך להיחשף להשקעות שטרם היו נגישות בעבורם בעבר.

מתעניין בהשקעה>>

אודות הכותב

צוות BeMedia

צוות BeMedia

Comments

comments

הוסיפו תגובה

הקליקו כאן כדי להגיב